All

El dol, un tema a treballar amb el COVID-19

0

Si una paraula du implícit tot el tema del Covid-19 és la mort, aquesta gran temuda a les aules, a les converses familiars, als vídeos o a les apps infantils.
Aquesta paraula just pronunciar-la ens remou a tots per dins, però hem de tenir molt clar que és un fet natural. Per això, cal que la treballem a casa, a l’escola i sobretot a nivell social, com un fet més que ens passa al transcurs del nostre caminar per la vida.

Llegiu-ne més

4 coses essencials

0

Aquests dies de confinament estem vivint experiències ben diferents i ens estan passant moltes coses noves. Si a més heu tingut la sort d’estar confinats amb un o més infants us haureu adonat que durant un sol dia en passen moltes, de coses! Som pare de família nombrosa de 2 fills de 6 anys i una filla de 9. A més a més som mestre de primària. Per tant aquesta setmana bàsicament la meva feina ha consistit en estar pendent del benestar dels infants. Dels meus de manera presencial i dels tutoritzats de manera virtual. Durant els darrers 7 dies he pogut comprovar com en moments excepcionals com els que vivim les persones ens aferram a les coses essencials. Però quines són aquestes coses? Què és tot allò essencial que han necessitat els infants dels quals som responsable? Dels 3 que he vist néixer i dels 24 que vaig conèixer el setembre? Després d’una setmana intensa d’observació se m’acudeixen algunes idees.

Llegiu-ne més

Resistència pacífica a l’escola. Intervenció en problemes de comportament

0

Els problemes de comportament en el context escolar són una de les dificultats que els professionals de l’educació han d’afrontar sovint en la seva tasca educativa. Evitar que determinades conductes interfereixin la dinàmica de classe, vetllar per valors educatius com el respecte als altres o procurar un aprenentatge en la resolució de conflictes són reptes habituals en la seva feina diària.

Llegiu-ne més

Treballant per la coeducació en l’àmbit de la cooperació internacional

0

Un dels eixos que defineixen el model de sindicalisme sociopolític de l’STEI Intersindical és ser un actor actiu dins de la solidaritat i la cooperació internacional. Al llarg de més dels 25 anys de feina en el camp de la cooperació per al desenvolupament, hem superat els cent projectes centrats fonamentalment en tres països: el Marroc, Guatemala i el Perú.

Llegiu-ne més

Editorial

0

Tal com podem llegir en el material editat per l’Organización de Mujeres d’STEs-Intersindical amb motiu del 8 de març, “el feminisme s’ha desenvolupat i es desenvolupa com un procés fonamental per a l’assoliment dels valors socials d’igualtat i de llibertat en la societat, de tal manera que consideram d’una importància màxima desvetllar-lo al nostre alumnat”.

Llegiu-ne més

Salvar Salvà

0

Maria Antònia Salvà va néixer a Palma —i no pas a Llucmajor, com ha dit algun estudiós— l’any 1869. Ho feia just enfront de la casa on, en el segle XVIII, havia nascut un altre nom il·lustre de les lletres mallorquines, Josep de Togores i Sanglada, el comte d’Aiamans. La seva infantesa plàcida transcorregué entre Llucmajor i Ciutat. Finalitzà la seva dilatada existència a la possessió de s’Allapassa, a la marina de Llucmajor, l’any 1958. Era la filla petita de Francesc Salvà, misser i propietari rural, conreador de poesia en castellà, amic de Costa i Llobera i lector de Verdaguer. Salvà tingué l’autor de Pollença com a mentor i era capaç de recitar Canigó de memòria! En aquest mestratge, cal afegir-hi l’amistat amb Josep Carner —que se sentia un mallorquí de Catalunya—, i abans la de Miquel Ferrà, que li presentà Carner. Amb tots dos, s’hi cartejà sovint.

Llegiu-ne més

End of content

No more pages to load